Fredag den 13e..

..Blev faktiskt en riktigt bra dag, trots oddsen (; Var ute med Paulina, Frida och hennes pojk och hans kompis i Uppsala. Var på Kalas, där det inte var så jätte mycket folk. Men det var kul ändå, dansade, drack goda drinkar och flummade runt :) Dock så har jag märkt hur unga alla som går ut är.. Eller är det jag som börjar bli gammal? Men haha, det var ju inte meningen men nu har jag prövat på lammkött iaf, som mamma så vackert uttrycker det :) Men fan va skönt det var och komma över den där gränsen. Jag börjar nog faktiskt gå vidare nu. Bra va?



Men nu är det mycket saker som kommer hända framöver. Den 26:e är det dags att åka ner till Linköping. Men innan dess ska jag jobba flera nattpass och hinna ner till apoteket för och köpa mediciner. Sen fyller Amanda år den 29:e, och Pappa den 1 juni. Och btw så har vi hittat den PERFEKTA presenten till pappsen, det är bara så han! :)



Idag var jag ner till Fotbollsgatan och pratade med Anders. Ska jobba lite grann där i sommar. Ska bli kul, speciellt nu när både Angelica och Pillan jobbar där :) Dock är jag så trött på det här vädret! Varför ska det vara pissväder just när jag är ledig? Det är så typiskt!



Var ute med mille igår också, gick en runda där mamma bor på ca 4 km. Det var så skönt, vi gick precis efter att det hade regnat. Det luktar ju så gott i skogen efter regn, alla möjliga dofter kommer upp. Och gissa vad jag och mille såg?
En pytteliten rävunge, huur söt som helst. Den tassade runt på en massa stenar bara några meter ifrån oss. Först trodde jag att den var övergiven eftersom den var så liten och helt ensam. Men sen hörde jag och såg mammaräv inne i skogen så då var det lugnt.. Det var häftigt! Mycke häftigare än den där kolonin av sniglar jag hitta längre fram på stigen. Det var sjuuukt mycket sniglar på ett och samma ställe, man fick gå på tå för och inte begå massmord.. Landet är bra vackert, och jag tror man lätt glömmer hur vackert man har runt omkring sig. Naturen är verkligen så otroligt mäktigt. Ska spendera mycket tid i skogen i sommar tror ja, tror det kan ge mycket!

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0